Sidst opdateret: 29. april 2024
Oversigt
Viaplay er en internetbaseret tjeneste, der giver personlig adgang til audiovisuelt indhold, via enkeltstående køb, leje eller abonnement med eller uden bindingsperiode (”Viaplay”). En af vores forpligtelser i henhold til disse vilkår og dermed en af de kerneegenskaber, der er indbygget i tjenesten, er måden Viaplay personaliserer og præsenterer indhold for dig baseret på dine præfenrencer. Viaplay er tilgængelig gennem Viaplays Smart-tv, mobil og andre applikationer (“App“) og Viaplays hjemmeside i dit bopælsland (“Hjemmeside“).
Oplysninger om Viaplay
Viaplay er en tjeneste, der udbydes Viaplay Group Sweden AB, virksomhedsnummer 556304-7041, med adressen Boks 171 04, 104 62 Stockholm, Sverige ("Virksomheden", ”vi”, ”vores” eller ”os”). Virksomheden udgør en del af en koncern, hvor Viaplay Group AB, virksomhedsnummer 559124-6847 er moderselskabet (”Koncernen”). Som kunde hos Virksomheden kan du tilgå Koncernens adfærdskodekser og politikker på Koncernens hjemmeside: www.viaplaygroup.com. Viaplay er underlagt den svenske tilsynsmyndighed Mediemyndighetens tilsyn.
Aftalevilkår
Disse aftalevilkår (“Vilkårene“) sammen med de dokumenter, der refereres til heri, gælder i den periode, du har en Viaplay-brugerkonto. Ved at tage Viaplay i brug erklærer du, at du har accepteret og er indforstået med disse Vilkår, og du forpligter dig til at overholde dem.
Viaplay kan også blive tilbudt af tredjeparter, fx i forbindelse med udbud af deres egne produkter og tjenester. Disse tredjeparter kan have yderligere og særskilte vilkår, som er gældende, og som du skal acceptere, før du kan få adgang til Viaplay. Viaplay kan fra tid til anden tilbyde kunder med et aktivt abonnement midlertidig eller permanent adgang til tredjepartstjenester, der er inkluderet med dit abonnement på Viaplay. Adgang til sådanne tredjepartstjenester kan være begrænset til visse Viaplay-pakker. Du kan blive bedt om at oprette en separat konto hos udbyderen af en sådan tredjepartstjeneste og/eller acceptere yderligere vilkår for at bruge en sådan tjeneste. Bemærk venligst, at enhver sådan tjeneste leveres til dig af operatøren af den pågældende tjeneste, og at Viaplay Group ikke er ansvarlig for leveringen af sådanne tjenester og heller ikke ansvarlig for eventuelle fejl i eller forårsaget af en sådan tjeneste eller gennem din brug af den.
Behandling af personoplysninger
Når du opretter en Viaplay-brugerkonto, samt når du anvender Viaplay, indsamler og behandler vi personoplysninger. Du kan læse mere om, hvordan vi behandler personoplysninger i vores Privatlivspolitik.
E-mailadresse og kommunikation
Informationer og meddelelser fra os, herunder markedsføring, sendes til den e-mailadresse, som du bruger til at logge ind på Viaplay. Du kan til enhver tid vælge at frabede dig sådanne meddelelser ved at klikke på afmeldingslinket nederst i den respektive e-mail eller via indstillingerne for din brugerkonto under “Min Konto”. Vi betragter din senest fremsendte e-mailadresse som din korrekte e-mailadresse og opfordrer dig til at tjekke den med jævne mellemrum.
Adgang til og brug af Viaplay
For at bruge Viaplay skal du oprette en brugerkonto på Hjemmesiden eller App’en. Du kan når som helst vælge at slette din konto ved at kontakte vores kundeservice (kontaktoplysninger findes under “Kontaktoplysninger” nedenfor).
For at kunne oprette en brugerkonto og få adgang til Viaplay skal du:
- være mindst 18 år,
- være permanent bosiddende i et land, hvori Viaplay udbydes (vi vil verificere din geografiske lokation på tidspunktet for registreringen, og du må ikke anvende nogen teknologi eller teknikker, der kan tilsløre eller skjule din lokation),
- registrere dine betalingsoplysninger og opfylde en sædvanlig kreditvurdering,
- bekræfte, at de oplysninger, du har angivet i forbindelse med registreringen, er sandfærdige og korrekte. Du skal give os besked, hvis disse oplysninger på noget tidspunkt ændres,
- kun anvende Viaplay til personligt og privat brug og inden for din Husstand (som beskrevet nedenfor), og således ikke til noget kommercielt eller offentligt formål, og
- tilsikre, at Virksomhedens og/eller Koncernens produkter, tjenester eller anden ejendom ikke på nogen måde videresælges eller videregives eller på anden vis overdrages til tredjepart i strid med disse Vilkår.
Du er ansvarlig for al aktivitet, der finder sted på din Viaplay-konto. For at blive ved med at have kontrol over din konto og forhindre eventuel uautoriseret adgang til kontoen skal du blive ved med at have kontrol med de enheder, du eller en i din Husstand bruger til at opnå adgang til Viaplay og ikke videregive dit password. Du må kun dele adgangen til din konto med personer, der bor i din husstand, medmindre din abonnementstype eller pakke tillader andet. I disse vilkår betyder "Husstand" den fysiske placering, hvor du typisk bruger din Viaplay-konto, på en samling af enheder, der bruger den samme internetforbindelse.
Vi har ret til på ethvert tidspunkt at kræve, at du ændrer dit password.
Hvis du har mistanke om, at en tredjepart bruger din konto, skal du straks underrette os herom, ændre dit password og logge ud på alle enheder. Hvis vi har grund til at antage, at din konto er blevet misbrugt, har vi ret til straks at suspendere din adgang til Viaplay eller på anden måde forhindre fortsatte uautoriserede aktiviteter.
Adgang til indhold
Med en brugerkonto får du adgang til indholdet på Viaplay ved at:
- tegne et abonnement som løber månedsvis, ved at vælge en af vores til enhver tid gældende programpakker og betale månedligt forud (“Abonnementsbetaling“). Hver måned du abonnerer på Viaplay ved at betale Abonnementsbetalingen kaldes “Abonnementsperioden”,
- hvor det er muligt, foretage en individuel betaling for bestemt indhold (“Enkeltstående Betaling”) enten som køb (”Electronic Sell Through”), leje i 48 timer (fra leje- og købssektionen) eller adgang til en live udsendelse af et bestemt event, fx en enkelt fodbold- eller boksekamp (”Pay-Per-View”), eller
- hvor det er muligt, tegne et abonnement med bindingsperiode ved at vælge én eller flere programpakker for en forudbestemt periode (fx 5 måneder) (”Abonnement med Bindingsperiode”), og i hele denne bindingsperiode abonnere på Viaplay og betale abonnementsbetalingen i overensstemmelse med den specifikke gældende aftale. Bindingsperioden, angivet på købsdatoen, udgør den periode i hvilken du som minimum er forpligtet til at abonnere på Viaplay (“Bindingsperioden”), hvis du har et Abonnement med bindingsperiode. Efter Bindingsperioden er udløbet, vil dit abonnement enten skifte til et abonnement med et Abonnementsbetaling, der løber månedligt og på ubestemt tid eller til et abonnement med Abonnement med Bindingsperiode, alt efter hvad der står i købstilbuddet.
Vi kan tilbyde forskellige typer pakker med variationer i indhold, funktionalitet, enhedskompatibilitet og begrænsninger. Vi kan fra tid til anden tilbyde pakker, der indeholder annoncer. Ved at tilmelde dig et abonnement på en pakke, der indeholder annoncer, giver du samtykke til, at der vises annoncer på de enheder, du bruger til at se Viaplay. Du accepterer, at du ikke må bruge annonceblokkere og/eller anden teknologi til at forhindre annoncer i at blive vist, hvis du har købt et abonnement på en pakke, der indeholder annoncer. Vi forbeholder os retten til, enten midlertidigt eller permanent, at suspendere din adgang til din Viaplay-konto, hvis vi har grund til at tro, at du har forsøgt at blokere annoncer i at blive vist, når du ser Viaplay.
Pakker, der er "annoncefri", indeholder ikke reklamepauser, men kan indeholde sponsorbeskeder, salgsfremmende meddelelser og information om produktplaceringer i indholdet, der er tilgængeligt i sådanne pakker.
Visse indhold på Viaplay kan være tilgængeligt til midlertidig download og offline visning. Bemærk, at der kan være begrænsninger for visse titler, der kan downloades, hvilket betyder, at de ikke kan ses, når du er uden for dit bopælsland, eller begrænsninger for, hvor mange titler du kan gemme offline på én gang. For visse pakker er download og offlinevisning muligvis slet ikke tilgængelig.
Electronic Sell Through giver ubegrænset adgang til streaming og afspilning af det købte indhold, så længe det er underlagt en aftale mellem os og rettighedshaveren. Hvis vores aftale med rettighedshaveren ophører, eller hvis vi på anden måde fjerner din adgang til det købte indhold, vil du være berettiget til en forholdsmæssig kompensation. Du kan vælge at modtage i) en voucher, der kan bruges på Viaplay, eller ii) tilbagebetaling via samme betalingsform, som du brugte til at betale for indholdet.
Mindreårige og købslås
Viaplay kan indeholde materiale, der er direkte uegnet for mindreårige, og som ikke er beregnet til at blive benyttet af børn uden tilsyn fra en forælder eller værge. Vi anbefaler, at du opretter en separat brugerprofil til børn, hvis du gerne vil begrænse adgangen til visse dele af Viaplay. Viaplay er ikke beregnet til at blive benyttet af børn uden selskab, tilsyn og godkendelse af en forælder eller værge.
Du har også mulighed for at begrænse adgangen til at leje eller købe indhold ved at aktivere “Købslås” gennem “Min Konto”.
Udstyr, systemer, forbindelser og opdateringer
Din mulighed for at bruge Viaplay afhænger af, at du har det nødvendige udstyr, systemer (inklusive opdateringer) og en tilstrækkelig internetforbindelse. Før du gennemfører en Engangsbetaling eller abonnerer på Viaplay, skal du sikre dig, at du kan opfylde disse krav.
De minimale systemkrav og en oversigt over de platforme, der er kompatible, er specificeret på viaplay.dk. Overholdelse af disse krav og brug af kompatible platforme er dog ingen garanti for, at du altid vil være i stand til at anvende Viaplay uden afbrydelser, transmissionsfejl og lignende. Vi forbeholder os retten til at ændre systemkravene eller de kompatible platforme til enhver tid. Dette kan medføre, at bestemt software og hardware ikke længere er kompatibelt med Viaplay.
Vi opdaterer løbende Viaplay af sikkerhedsmæssige og/eller tekniske årsager. Vi kan ikke garantere, at alle versioner af Viaplay App’en vil fungere med din enhed, hvis fx din enheds styresystem ikke er kompatibelt med en opdatering. Oplysninger om opdateringer af App’en bliver kommunikeret via den digitale butik, hvor din enhed har hentet App’en, som fx iTunes. Du kan miste retten til at gøre mangler gældende overfor Viaplay, hvis du ikke installerer de senest tilgængelige opdateringer.
Streamingkvaliteten på Viaplay kan variere fra enhed til enhed og påvirkes af adskillige faktorer, såsom din geografiske placering, tilgængelig båndbredde og hastigheden på din internetforbindelse. Ikke alt indhold er tilgængeligt i alle formater, såsom HD og Ultra HD, og ikke i alle pakker. Derudover vil din internetforbindelse og kapaciteten på din enhed afgøre, om du kan streame i HD eller Ultra HD.
Hvis du oplever fejl hos Viaplay, som kan antages at være forårsaget af tekniske årsager i din enhed, dit software eller din netværksforbindelse, er du forpligtet til at samarbejde med os i rimelig grad, så vi bliver i stand til at afgøre, hvorvidt fejlen er opstået i dit digitale miljø.
Du accepterer, at Viaplays tilgængelighed kan blive påvirket af fx “denial of service” på internettet eller eventuelle andre netværks-, ISP-, elektronik, computer- eller andre kommunikationsproblemer eller -fejl, samt at vi ikke er ansvarlige for eventuelle begrænsninger i brugen af Viaplay forårsaget af overbelastning eller af de anførte problemer og/eller fejl.
Som beboer et EU- eller EØS-land, vil Viaplay være tilgængelig for dig i både Denmark og i andre EU- eller EØS-lande, hvor du bor midlertidigt i henhold til Forordning (EU) 2017/1128. Du accepterer, at vi ikke på nogen måde er ansvarlige for eventuelle omkostninger som du måtte pådrage dig eller ifalde ved at bruge eller forsøge at bruge Viaplay udenfor dit bopælsland.
Enheder og samtidige streams
Vi kan fra tid til anden begrænse antallet af enheder, som du må registrere og bruge Viaplay på, og hvor ofte du må ændre dine registrerede enheder. Oplysninger om, hvor mange enheder du må registrere på et givet tidspunkt, er tilgængelig på hjemmesiden.
Antallet af samtidige streams tilladt pr. konto kan variere afhængigt af hvilken Viaplay-pakke du abonnerer på. Oplysninger om, hvor mange streams du kan have samtidigt i din husstand på et givet tidspunkt, er tilgængelig på hjemmesiden. For pay-per-view er antallet af typisk begrænset til én (1) stream pr. køb. Vi kan ændre det maksimale antal samtidige streams og/eller pålægge grænser for antallet af enheder, som du til enhver tid må bruge, ved at give dig forudgående varsel.
Betaling, gebyrer og prøveabonnementer
Betaling
For at kunne se indhold på Viaplay skal du oplyse et gyldigt betalingsmiddel. Du accepterer, at vi bliver ved med at trække Abonnementsbetalingen via dit valgte betalingsmiddel også for efterfølgende Abonnementsperioder, indtil dit abonnement bliver opsagt. Hvis en betaling mislykkes uanset årsagen hertil, og du ikke har opsagt dit abonnement, vil vi fortsætte med at forsøge at trække betalingen via dit betalingsmiddel, og vi vil suspendere din adgang til Viaplay, indtil Abonnementsbetalingen går igennem. Hvis der ikke er tilstrækkelige midler til at dække Abonnementsbetalingen, og din betaling bliver forsinket med mere end 10 kalenderdage, er vi berettiget til at indkassere gælden på anden vis.
I de tilfælde, hvor vi understøtter Engangsbetalinger eller abonnement på Viaplay gennem iTunes eller lignende løsninger tilbudt af udbydere af andre platforme, vil Engangsbetalingerne og/eller Abonnementsbetalingerne blive trukket fra det betalingsmiddel, du har tilknyttet den pågældende platform.
Oplysninger om købshistorik og kommende betalinger kan ses og ændringer af din betalingsmetode kan foretages under “Min Konto” på Hjemmesiden.
Hvis du har tilmeldt dig Viaplay gennem en tredjepart og ikke bliver faktureret af os direkte, vil tredjepartens betalingsvilkår være gældende.
Betalinger
Betalinger forfalder i overensstemmelse med vores gældende prisliste, som kan ses på Hjemmesiden. Leje og køb af fx film, live-udsendelser fra specifikke begivenheder, som fx indhold på per-per-view, er ikke omfattet af dit abonnement og medfører yderligere betaling.
Vi kan til enhver tid ændre priserne for brug af Viaplay af en af følgende årsager: (i) for at afspejle omkostninger forbundet med forbedringer foretaget af Viaplay; (ii) som følge af ændrede markedsvilkår, herunder stigninger i omkostninger forbundet med at stille Viaplay til rådighed, såsom infrastruktur, værktøjer og personaleomkostninger; (iii) som følge af væsentligt øgede omkostninger forbundet med at producere og/eller anskaffe indhold til Viaplay; eller (iv) som følge af øgede omkostninger fra ændret lovgivning eller regulatoriske krav (“Prisændring“).
Prisændringer for så vidt angår abonnementer uden Bindingsperiode varsles pr. e-mail og/eller via din brugerkonto i Viaplay senest 30 kalenderdage før Prisændringen træder i kraft. For Abonnementer med Bindingsperiode vil priserne gældende på købstidspunktet være gældende i hele Bindingsperioden. Uanset ovenstående kan Prisændringer dog finde sted med kortere varsel, herunder i løbet af en Bindingsperiode, hvis vores distributionsomkostninger og andre omkostninger ved at gøre Viaplay tilgængeligt stiger på grund af ændringer i skatter eller afgifter, valutakurser, ændringer i betalinger til tredjeparter, myndighedsbeslutninger, lovændringer eller ændringer i administrative bestemmelser, og forudsat at Prisændringen svarer til stigningen i omkostningerne.
Hvis du ikke kan acceptere Prisændringen, har du ret til at opsige dit abonnement med virkning fra den dag, Prisændringen træder i kraft.
Hvis du vælger at opgradere dit abonnement til en programpakke med en højere Abonnementsbetaling, vil den nye Abonnementsbetaling blive trukket fra dit valgte betalingsmiddel på den dato, hvor du vælger at opgradere dit abonnement, og din tidligere betalte Abonnementsbetaling vil blive reduceret proportionelt i forhold til den tilbageværende Abonnementsperiode. Den nye Abonnementsbetaling vil være gældende fra den næste forfaldsdato. Hvis du vælger at nedgradere dit abonnement til en programpakke med en lavere Abonnementsbetaling, vil prisændringen og ændringen i programpakken begge træde i kraft fra den næste forfaldsdato.
Prøveperioder
Vi kan tilbyde nye kunder et prøveabonnement, fx uden omkostninger eller til en reduceret pris i en bestemt periode (“Prøveperioden“). For at benytte dig af Prøveperioden må du eller andre i din Husstand ikke tidligere have benyttet sig af en Prøveperiode eller andre lignende markedsføringstilbud fra os. Hvis du allerede har benyttet dig af en Prøveperiode, vil der blive trukket penge fra dit betalingsmiddel, som om du købte et standardabonnement, hvis du forbliver kunde. Vi forbeholder os retten til at kontrollere, om du overholder kravene baseret på alle de oplysninger, du har givet os.
Når Prøveperioden udløber, vil Prøveperioden automatisk blive ændret til et abonnement mod betaling med eller uden en bindingsperiode, medmindre du fortryder eller opsiger abonnementet, før Prøveperioden slutter. Du kan fortryde eller opsige via “Min Konto”.
Særlige vilkår kan være gældende for promotions (herunder prøveperioder) tilbud af tredjeparter. Hvis du tilmelder dig sådanne promotions, bedes du bemærke, at fortrydelse af sådanne prøveperioder skal foregå i henhold til instrukserne fra den pågældende tredjepart. Priserne oplyst af pågældende tredjepart vil være gældende for dit Viaplay-abonnement efter udløbet af prøveperioden.
Ændringer af Viaplay og i nærværende Vilkår
Vi arbejder kontinuerligt på at forbedre Viaplay og indholdet på Viaplay. Derfor giver vi ingen garantier eller løfter vedrørende mængden eller kvaliteten af indhold, funktionaliteter, kompatabilitet og interoperabilitet med andre platforme. Funktioner og indhold, der var tilgængelige i Viaplay, da du startede dit abonnement eller gennemførte en Engangsbetaling, kan derfor fx ændre sig i din tid som bruger. Sådanne ændringer bliver betragtet som værende rimelige set i lyset af Viaplays formål og karakter. Med undtagelse af hvad der anført om ændring af prisen under "Betalinger" ovenfor, forbeholder vi os retten til at ændre disse vilkår til enhver tid og af enhver grund, herunder, men ikke begrænset til, tekniske, driftsmæssige og/eller sikkerhedsmæssige årsager, på grund af ændringer i antallet af brugere af Viaplay, for at forhindre ulovlig brug og/eller kontodeling, ændringer i markedsvilkår, ændringer i gældende lovgivning , beslutninger fra statslige eller regulerende organer, domstolsafgørelser og/eller øgede omkostninger til at levere Viaplay. De til enhver tid gældende Vilkår vil være fremgå af Hjemmesiden.
Du vil blive gjort opmærksom på ændringer der er ugunstige for dig, forudsat at en sådan virkning ikke er ubetydelig, eller ændringer, der ikke er i overensstemmelse med disse Vilkår, mindst 30 dage før ændringerne træder i kraft. Sådanne ændringer træder i kraft på datoen anført i meddelelsen herom. Du kan opsige dit abonnement uden omkostninger med virkning fra den dato, hvor ændringen træder i kraft, hvis ændringen ikke åbenlyst er til din fordel og under forudsætning af, at vi har modtaget din opsigelse før ændringens ikrafttræden.
Bemærk venligst, at indholdet på Viaplay-tjenesterne løbende ændres i takt med, at rettigheder tilføjes og fjernes. Det er et naturligt element i servicen.
Opsigelse
Din opsigelse
Du kan opsige dit abonnement via “Min Konto” på Hjemmesiden eller ved at kontakte vores kundeservice.
Din opsigelse vil træde i kraft:
- ved udgangen af indeværende Abonnementsperiode, inden for hvilken du meddeler os, at du ønsker at opsige (hvis du har et Abonnement med Bindingsperiode, træder opsigelsen dog først i kraft ved udgangen af Bindingsperioden); eller
- når du opsiger i henhold til bestemmelserne om ”Ændringer i Viaplay og i nærværende Vilkår” eller ”Betaling, gebyrer og prøveabonnementer”, til udløbet af det opsigelsesvarsel, der er nævnt i disse bestemmelser.
Hvis du har købt adgang til Viaplay gennem en tredjepart, som fx iTunes eller en af vores samarbejdspartnere, skal dit abonnement opsiges gennem pågældende tredjepart i henhold til deres gældende vilkår og betingelser.
Hvis du ønsker at opsige dit abonnement, er du stadig forpligtet til at betale for den resterende Abonnementsperiode eller den gældende Bindingsperiode, og vi refunderer ikke.
Hvis du opsiger dit abonnement, vil du fortsat have adgang til det indhold, du har købt gennem Electronic Sell-Through. Vi forbeholder os dog retten til at opsige eller begrænse adgangen til indholdet i henhold til disse Vilkår.
Bemærk, at din brugerkonto fortsat eksisterer, selvom du opsiger dit abonnement, og at relevante dele af disse Vilkår forbliver i kraft, så længe du opretholder din brugerkonto hos os. Læs mere om, hvordan du sletter din brugerkonto under “Adgang til og brug af Viaplay” ovenfor.
Vores opsigelse
Vi forbeholder os ret til på et hvilket som helst tidspunkt at opsige eller suspendere din adgang til Viaplay. Hvis vi opsiger dit abonnement, vil vi tilbyde dig:
- fortsat adgang til Viaplay i den resterende Abonnementsperiode eller Bindingsperiode eller tilbagebetaling af din seneste Abonnementsbetaling med et beløb svarende til begrænsningen eller suspenderingen uden fornyelse af dit abonnement, og/eller
- adgang til individuelle ydelser, som du allerede har købt via Engangsbetalinger, i den resterende gyldighedsperiode.
Vi har ret til at opsige din adgang til Viaplay med øjeblikkelig virkning og kræve betaling af eventuelle udestående Abonnementsbetalinger i tilfælde af din misligholdelse af Vilkårene. Hvis du har et Abonnement med Bindingsperiode, kan vi kræve, at du øjeblikkeligt betaler Abonnementsbetalingen for den resterende Bindingsperiode.
Fortrydelsesret
Du har ret til at annullere dit køb inden for fjorten (14) dage efter oprettelsen af dit abonnement. Hvis du fortryder dit køb, har du ret til at få refunderet det betalte abonnementsgebyr. Hvis adgangen til Viaplay er startet med dit udtrykkelige samtykke, har vi ret til forholdsmæssigt at fratrække betaling for de dage, du har haft adgang til Viaplay under det aktuelle abonnement. Beregningen foretages med udgangspunkt i den dag du gav dit samtykke. Fradraget pr. dag beregnes ved at dividere abonnementsbetalingen med tredive (30). Hvis du f.eks. har brugt Viaplay i tre (3) dage, trækker vi disse tre (3) dage fra det samlede beløb, der skal refunderes.
Du har også ret til at annullere engangsbetalinger i fjorten (14) dage efter, at købet er foretaget. Din fortrydelsesret forsvinder dog helt, når du samtykker til at se indholdet, hvilket betyder, at du ikke har ret til refusion af din engangsbetaling derefter.
Du kan udøve din fortrydelsesret ved at kontakte vores kundeservice, kontaktoplysninger findes i afsnittet "Kontaktoplysninger" nedenfor.
Fortrydelsesretten kan også udøves ved at udfylde og videresende standardformularen til os som i følgende eksempel:
Til Viaplay kundeservice, support@viaplay.dk
Jeg meddeler hermed, at jeg annullerer min kontrakt med Viaplay.
Bestilt den [dato]
Kundens navn [*]
Kundens e-mailadresse [*]
Underskrift af kunden [kun hvis denne formular er sendt på papir].
Dato
Fejl
Hvis du konstaterer fejl hos Viaplay, der ikke skyldes dig eller nogen i din Husstand, der bruger din konto, har du ret til at få fejlen rettet. I tilfælde af godkendte klager vil vi afholde alle omkostninger ved at få fejlen rettet. Din ret til at gøre gældende, at Viaplay er mangelfuldt, ophører, i tilfælde af abonnement, to måneder efter dit abonnement er ophørt eller, i tilfælde af en Engangsbetaling, to år fra tildelingen af adgang til bestemt indhold. Hvis du ikke gør fejlen gældende indenfor de nævnte tidsfrister, vil du miste retten til at få manglen afhjulpet.
Vi forbeholder os retten til at kræve, at du betaler eventuelle omkostninger forbundet med afhjælpning af fejl, der er opstået som følge af dine handlinger eller handlinger foretaget af en person, der har anvendt dit abonnement.
Bemærk, at du bør samarbejde med os, så vi får en mulighed for at afgøre, om årsagen til manglen ligger i dit digitale miljø. Hvis du ikke samarbejder med os i henhold til dette punkt, vil bevisbyrden for, at Viaplay er mangelfuldt, ligge hos dig.
Ulovlig brug af Viaplay
Alt indhold, der udgør en del af og er relateret til Viaplay, er beskyttet af dansk og international lovgivning om ophavsret. Alle ophavsrettigheder og andre immaterielle rettigheder til noget materiale og indhold, der udgør en del af eller er relateret til Viaplay, ejes eller licenseres af os. Vi giver dig en ikke-eksklusiv, ikke-overdragelig og begrænset licens til at benytte disse rettigheder til personlig og privat brug (og ikke til offentlig eller kommercielt formål) og i henhold til gældende ophavsretslovgivning.
Du må ikke omgå eller forsøge at omgå vores sikkerhedssystem eller forsøge at teste, skade eller på anden vis påvirke sikkerheden for Viaplay, vores Hjemmeside, Apps, eller Viaplays software, hardware eller udstyr direkte eller indirekte forbundet med Viaplay eller at kopiere eller distribuere Viaplay eller andet indhold på platformen. Overtrædelse af ovenstående vil altid blive betragtet som væsentlig misligholdelse af nærværende Vilkår, der vil berettige os til øjeblikkeligt at suspendere eller opsige din adgang til Viaplay eller på anden måde forhindre fortsatte uautoriserede aktiviteter.
Sociale medier and Links på Hjemmesiden
Viaplay kan indeholde funktionaliteter, der gør dig i stand til at dele indhold fra Viaplay via sociale medier, herunder men ikke begrænset til Facebook, Instagram og X (“Sociale Medier“). På den måde kan oplysninger om din brugerkonto, som fx brugernavn, blive gjort tilgængelige for andre brugere på Sociale Medier. Du accepterer, at vi ikke er ansvarlige for indholdet af delinger, der finder sted via Sociale Medier.
Hjemmesiden kan indeholde links til tredjeparters hjemmesider. Vi har ingen kontrol over indholdet på disse hjemmesider og påtager os intet ansvar for noget tab eller nogen skade, der måtte opstå ved at følge disse links.
Yderligere juridiske vilkår
Vores erstatningsansvar
Medmindre andet følger af lovgivningen, afgiver vi ingen garantier eller løfter, hverken udtrykkeligt eller stiltiende, vedrørende Viaplays funktion, tilgængelighed, kvalitet, anvendelighed eller sikkerhed.
Vi, vores tilknyttede selskaber og samarbejdspartnere er i intet tilfælde ansvarlige for nogen direkte, indirekte, afledte eller særlige skader eller følgeskader, som følge af brugen af eller manglende mulighed for at bruge Viaplay eller nogen tredjepartstjeneste, der gives adgang til via Hjemmesiden eller App.
Skadesløsholdelse
Du accepterer at holde os, alle selskaber i Koncernen, vores tilknyttede selskaber og samarbejdspartnere skadesløse for alle skader, tab, erstatningskrav, omkostninger og udgifter, herunder sagsomkostninger, som forårsages af dine handlinger eller opstår i forbindelse med misligholdelse af disse Vilkår, overtrædelser af gældende lovgivning, regler eller tredjemands rettigheder.
Overdragelse
Disse Vilkår er kun gældende for individuelle brugere, og du må ikke overdrage dine rettigheder eller forpligtelser i henhold til disse Vilkår helt eller delvist til nogen tredjepart. Ved din accept af disse Vilkår, giver du os ret til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til disse Vilkår helt eller delvist til en tredjepart eller til andre selskaber i koncernen.
Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige overfor dig i tilfælde af, at vores opfyldelse i henhold til disse Vilkår bliver begrænset/forhindret, eller hvis tilgængeligheden og/eller funktionaliteten af Viaplay bliver begrænset, forhindret eller forsinket på grund af lovgivning, myndighedsbeslutninger og/eller eventuelle andre årsager uden for vores kontrol.
Ugyldighed
Skulle nogen bestemmelse i disse Vilkår blive erklæret ugyldig eller uden retskraft, vil en sådan bestemmelse ikke på nogen måde påvirke gyldigheden af de øvrige bestemmelser i disse Vilkår, som vil forblive gyldige og retskraftige i det omfang, lovgivningen tillader det.
Konfliktløsning og gældende lov
Disse Vilkår og eventuelle tvister eller krav, der måtte opstå i forbindelse hermed (herunder ikke-aftalemæssige tvister og krav), er underlagt og skal fortolkes i henhold til dansk lovgivning. Disse Vilkår begrænser ikke eventuelle forbrugerbeskyttelsesrettigheder, som du måtte have i henhold til ufravigelig lovgivning i dit bopælsland.
I tilfælde af en tvist mellem dig og Virksomheden skal parterne primært søge tvisten løst i mindelighed. Hvis parterne ikke kan nå til en aftale, kan tvisten indbringes for Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg (https://naevneneshus.dk/start-din-klage/center-for-klageloesning-og-forbrugerklagenaevnet/).
EU tilbyder også hjælp til konfliktløsning via en online platform, som du kan bruge til at få tvisten behandlet, hvis du ikke er tilfreds med de produkter eller tjenester, du har købt fra os online. Onlineplatformen er tilgængelig på Europa-Kommissionens hjemmeside ec.europa.eu/consumers/odr. Ved indgivelse af en klage via portalen skal du angive vores e-mailadresse support@viaplay.dk. Via onlineplatformen kan du drøfte problemet direkte med os, eller din sag kan blive sendt videre til konfliktløsningsorganet, der vil behandle tvisten.
Kontaktoplysninger
Du kan finde svar på de mest stillede spørgsmål på vores hjemmeside. Hvis du har spørgsmål, der ikke besvares på vores FAQ side på Viaplay.dk eller har brug for at kontakte os af andre årsager, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.